معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: نتایج میانی یک مطالعه اپیدمیولوژیک روی حدود ۴۱ هزار نفر واکسینه‌شده در ایران نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن‌های استفاده‌شده در پیشگیری از بستری ۸۸.۶ درصد بوده است.

بیمارستان - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، نتایج میانی یک مطالعه در خصوص میزان بروز بستری به علت کووید به تفکیک وضعیت ایمنی در ۱۰۰ هزار شخص/روز  را اعلام کرد.

اثربخشی ۸۸.۶ درصدی واکسیناسیون کرونا در پیشگیری از بستری مبتلایان

وی در این نامه آورده است: همان گونه که پیشتر اشاره شد، ورود نمونه ها به این مطالعه کماکان ادامه داشته و نه تنها پتانسیل اضافه شدن واکسن های جدید به آن وجود دارد، نتایج تکمیلی با بررسی های بیشتر از آن قابل استخراج است که متعاقبا و هر زمان که گزارش های مربوط آماده شد و مورد نقد و اصلاح قرار گرفت، تقدیم خواهد شد.

این نامه می افزاید: با افزایش حجم نمونه مطالعه و پیگیری بیشتر شرکت کنندگان این امکان خواهد بود که کارایی برنامه واکسیناسیون کشور در جلوگیری از فوت و همچنین مقایسه عملکرد واکسن ها نیز گزارش شود.

کد خبر 624780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha